امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مواد غذایی چربی سوز
#1
مواد غذایی چربی سوز

با بخش آشپزی مجله اینترنتی بیست ستون همراه باشید:
مواد غذایی چربی سوز را با هم بشناسیم
درست است: برخی ‌مواد غذایی دارای خواص تولید حرارت هستند، پس به معنای واقعی با جویدن آن‌ ها کالری می سوزانید. دیگر غذاها حاوی عناصری هستند که به آتش متابولیسم بدن ‌دامن می‌زنند. برای بهبود متابولیسم تان از این مواد تغذیه کنید.
غلات کامل:
بدن هنگام هضم غذاهای کامل، (مخصوصا حین هضم غذاهای غنی از فیبر مانند ‌برنج ‌قهوه ای و سبوس) دو برابر بیشتر از غذاهای فرآوری شده کالری می‌سوزاند.
گوشت بدون چربی:
پروتئین دارای خواص زیاد تولید حرارت است: هنگام هضم، حدود 30% کالری‌ای که غذا دارد را می‌سوزانید (به عنوان مثال، یک وعده ‌مرغ 300 کالری‌ای نیازمند 90 کالری برای سوزاندنش است).
محصولات لبنی کم چرب:
این مواد که غنی از کلسیم و ویتامین د هستند، به نگهداری و ایجاد توده‌ ی عضلانی کمک می‌کند که برای حفظ متابولیسم قوی نیازمند است.
چای سبز:
نوشیدن روزانه 4 فنجان ‌چای سبز به افراد کمک می کن تا بیش از 3 کیلوگرم در 8 هفته ‌کاهش وزن داشته باشند. همه‌ ی این کار به عهده‌ی egcg، ماده‌ ای درون نوشیدنی که به‌طور موقت و پس از نوشیدن ‌چای متابولیسم را سرعت می‌بخشد. برای افزایش مصرفتان، یک شیشه ‌چای سبز سرد را در یخچال نگهداری کنید.
عدس:
خبر خوب! ازآنجایی‌که تا 20% ما دچار ‌کمبود آهن هستیم، یک پیمانه ‌عدس حاوی 35% نیاز روزانه‌تان به آهن است. اگر حتی یکی از مواد معدنی را به‌ اندازه‌ ی کافی دریافت نکنید، سرعت متابولیسم تان به دلیل عدم دریافت مواد مورد نیاز بدن، به شدت کاهش می‌یابد.
فلفل تند:
کاپسسین، ماده‌ ای که باعث تندی ‌فلفل می‌شود، بدنتان را گرم می‌کند که باعث ‌آب شدن چربی‌ های اضافی می‌شود. این ماده را می‌توانید هم به‌صورت خام، پخته، خشک یا پودر شده مصرف کنید. تا جایی که می‌توانید به سوپ، سالاد، گوشت، ‌تخم ‌مرغ و دیگر ‌مواد غذایی ‌فلفل تند یا ‌سس‌فلفل اضافه کنید.
خیار
یک ترکیب مناسب دیگر که از آن می‌توان به عنوان یک وعده غذایی کامل نیز بهره برد، ترکیب 100 گرم پنیر فتا، یکخرد شده، یک قاشق غذا خوری ماست و 100 گرم زیتون سیاه است. باید گفت که پنیر فتا یک منبع مناسب ویتامین ب 2 است که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و در ترکیب با خیار و ماست به چربی سوزی بیشتر منجر می‌شود.
 یک عدد خیار خرد شده، مقداری تمشک و نعناع را به همراه 350 گرم ماست و مقداری یخ درون دستگاه مخلوط کن بریزید و به خوبی ترکیب کنید. این ترکیب می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی تقویتی و همچنین چربی سوز عالی برای زمان پس از تمرین عمل کند.
 آیا تا به حال در مورد سوپ خیار شنیده بودید؟ برای درست کردن این سوپ کافی است که تخم‌های خیارها را خارج کنید و سپس آن‌ها را به مدت 2 دقیقه تفت دهید. سپس خیارها را با 500 میلی لیتر آب مرغ و یک پیاز خرد شده ترکیب کنید. این مخلوط را با حرارت بپزید و مقداری پودر فلفل نیز به آن اضافه کنید.این سوپ شدیداً متابولیسم بدن شما را فعال کرده و به شما در چربی سوزی کمک خواهد کرد.
اما فرمول نهایی ما برای شما یک ترکیب سالم دیگر است که بر اساس ترکیب یک خیار بزرگ خرد شده با سیر حب شده است. این ترکیب را با مقداری نعناع ترکیب کرده و مقداری خامه ترش را نیز به آن اضافه کنید. از این ترکیب سس گونه می‌توانید در کنار ماهی قزل آلا استفاده کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که سیر نیز دارای ترکیب‌هایی است که چربی سوز هستند.
منبع: www.bistsotoon.com
 
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان